Rachmistrz NEXO PRO
Rozszerzona wersja systemu do obsługi uproszczonej księgowości
Rachmistrz nexo PRO to system do obsługi uproszczonej księgowości, przeznaczony dla przedsiębiorstw realizujących procedury księgowe w postaci ksiąg przychodów oraz rozchodów lub ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Nadaje się nie tylko dla biur rachunkowych, ale także dla firm, które samodzielnie przygotowują dokumentację działalności.
Rachmistrz nexo PRO to rozszerzona wersja Rachmistrza nexo o dużo większej elastyczności. Oprócz wszystkich funkcji standardowego systemu, zapewnia tworzenie własnych raportów i wydruków oraz umożliwia opisywanie zdarzeń gospodarczych na własny sposób (np. kolejne transakcje VAT), jak również pozwala na dokonywanie analizy zapisów według różnych cech za pomocą tzw. pól własnych oraz pozwala na rozliczanie rozrachunków w ratach lub ewidencjonowanie ich według własnych typów. Istnieje również możliwość realizacji indywidualnych rozwiązań za pomocą tzw. punktów rozszerzeń i Sfery dla Rachmistrza nexo.
Rachmistrz nexo PRO jest częścią InsERT nexo PRO – pakietu zintegrowanego, w skład którego wchodzą Subiekt nexo PRO – system sprzedaży i gospodarki magazynowej, Rewizor nexo PRO – system finansowo-księgowy, Gratyfikant nexo PRO – system kadrowo-płacowy i Gestor nexoPRO – system zarządzania relacjami z klientami .
Podstawowe możliwości Rachmistrza nexo PRO:
– prowadzenie ksiąg rozchodów i przychodów bądź ewidencji podatku zryczałtowanego (płynne przejście między różnymi księgowości),
– ewidencjonowanie oraz rozliczanie VAT: sprzedaży (w tym sprzedaż marżowej), zakupów, rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności z możliwością generowania zapisów na podstawie JPK_V7 oraz wcześniejszych plików JPK_VAT,
– ewidencja środków trwałych i wartości prawnych oraz niematerialnych (naliczanie oraz dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji), a także ewidencji wyposażenia i remanentów,
– podstawowa ewidencja wynagrodzenia: ewidencja osobowa, umów o pracę i umów cywilnoprawnych,
– rozbudowany system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika, przez ewidencję przychodów z innych źródeł, do obniżek oraz odliczeń podatku, które związane są z różnymi ulgami, (np.darowizna związana z walką z COVID-19),
– rozliczanie oraz ewidencja pojazdów prywatnych, które są wykorzystywane do działalności gospodarczej, jak również pojazdów służbowych, które mogą być częściowo lub w pełni zwolnione z VAT,
– przetwarzanie dowodów wewnętrznych – dokumentów własnych podmiotu, które dotyczą operacji zachodzących wewnątrz przedsiębiorstwa,
– przetwarzanie operacji kasowych gotówkowych oraz bezgotówkowych (transakcje kartą płatniczą, bonami), raporty kasowe,
– obsługa transakcji związanych z rachunkami bankowymi oraz ZUS, standardowe i podatkowe, wykorzystujące bankowość elektroniczną (offline i online), polecenia przelewu,
– naliczanie różnic kursowych, rozliczanie oraz ewidencja rozrachunków, integracja z zapisami księgowymi KPiR, jak również EP oraz z zapisami VAT,
– wystawianie i drukowanie deklaracji skarbowych, które rozliczają podatek VAT i podatek dochodowy wspólników oraz pracowników ,
– sporządzanie deklaracji ZUS (DRA, RCA, RZA) z możliwością przesłania do programu Płatnik,
– automatyczna dekretacja do EP lub KPiR i rejestrów VAT według definiowalnych modeli,
– integracja z programami sprzedażowymi Subiekt nexo oraz Subiekt 123,
– możliwość pracy pojedynczej lub pracy sieciowej,
– wsparcie w tworzeniu pliku JPK_V7 oraz w obowiązkowej wysyłce do Ministerstwa Finansów,
– generowanie dowodów księgowych i ksiąg do plików JPK oraz dostarczanie ich na potrzeby kontroli skarbowej przy pomocy komunikacji elektronicznej badź na informatycznych nośnikach danych,
– wsparanie procedury centralnego rozliczania VAT, gdzie ewidencja prowadzona jest w pododdziałach, a rozliczenia dokonywane są w jednostce centralnej (tj. jednostki samorządu terytorialnego, w których ujęte są szkoły, zakłady użyteczności publicznej itp.),
– weryfikacja statusu kontrahentów na podstawie danych z GUS, portali Ministerstwa Finansów dotyczących NIP i VAT, bazy aktywnych podatników VIES, Białej listy podatników i rejestru kaucji gwarancyjnych,
– komunikacja z klientami i pracownikami przy pomocy wbudowanego klienta poczty oraz SMS.
Uzupełniające rozwiązania dostępne w wersji PRO:
– Sfera dla Rachmistrza nexo – umożliwia tworzenie własnych rozwiązań (rozbudowany opis oraz dokumentacja techniczna w nexo SDK),
– definiowalne płatności VAT,
– definiowanie własnych typów amortyzacji,
– sesje kasowe – środek do kontroli pracy kasjera (w chwili zamknięcia sesji pogram sam wylicza, czy stan gotówki jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie),
– definiowalne rodzaje rozrachunków,
– możliwość podziału rozliczenia na raty (płatność może być podzielona na kilka kwot cząstkowych wraz z określeniem terminu płatności dla każdej z nich),
– ewidencja sesji rozliczeniowych, które tworzone są automatycznie podczas rozliczeń,
– rozliczenia wielowalutowe (np. możliwość rozliczenia faktury w euro częściowo w złotówkach a częściowo w dolarach bądź w innej walucie),
– kompensaty wielowalutowe, rozbudowane wzorce dekretacji, których wykonanie można warunkować od dowolnej cechy dokumentu pierwotnego,
– ewidencjonowanie zapisów w KPiR oraz EP, które uwzględniają korekty przychodów wynikających z odliczeń przypadających w całości na partnera biznesowego,
– słowniki i pola własne do opisu obiektów w programie, które umożliwiajądokonanie analizy według własnych kryteriów oraz do wykorzystania we wzorcach dekretacji,
– definiowanie raportów własnych oraz wydruków z możliwością eksportu do pozostałych programów InsERT nexo,
– punkty rozszerzeń – pozwalają na rozszerzenia logiki biznesowej o własne algorytmy (obliczanie wartości określonego pola na deklaracji),
– pełna ścieżka rewizyjna – umożliwia analizę działań użytkowników w systemie przez osoby uprawnione.